Summa sidvisningar

onsdag 25 februari 2009

Celibat? det vore nog det bästa...


Tobias,
För tillfället känns allt verkligen bara hopplöst...
Jag kan inte förstå att eller hur det kunde bli såhär, men allt jag vet är att det är inte såhär någon av oss hade tänkt att det skulle bli eller vill ha det.

Känslor kan man inte styra över, det är jag väl medveten om men var det nödvändigt att ge mig falska förhoppningar som du sedan krossade rakt i ansiktet på mig?

Jag är så förbannad men mest på mig själv faktiskt. Hur kunde jag tro att det var mig du ville ha? Jag satte vår vänskap på spel innan idag och jag var inte särskilt snäll mot dig, varken jag eller hon den andra, som är en av mina vänner. Vi pressade dig något enormt och jag ber om ursäkt för det. Du och hon vet lika väl som jag att det jag gjorde var inte likt mig och det var verkligen inte min avsikt att det skulle bli såhär.
Ett år har gått och jag kan fortfarande inte släppa taget om dig. Känns kanske jobbigt för dig att höra dom orden. Men nu har jag insett det faktum att jag inte har något annat val än att acceptera att ni två älskar varann och att det inte finns något jag kan göra åt det. Det svider väldigt hårt inombords, men jag har blivit sviken förut så jag kommer nog överleva det här med. Det som inte dödar härdar, sägs det.

Ni som verkligen känner mig vet hur mycket problem jag har haft i mitt liv, mobbning, våldtäckt, falska vänner och sen att min pappa dog för ett halvår sen gör inte allt bättre. Jag har strävat efter att bli lycklig så länge, men jag tror att man inte blir det av att måla upp visioner om lycka framför ögonen. Jag tror man måste leva i nuet och tänka positivt, men hur lätt är det egentligen med alla bakslag som blir hårdare och hårdare? Och såren då, som alla människor utan konsekvenstänkande har gett mig, försvinner dom såren? Kanske, det är möjligt att tiden läker dom men tiden suddar inte ut mina ärr som sitter så djupt ner i själen att ingen kan förstå.

Tobias, min kära vän, du är en av mina bästa vänner och jag önskar att jag har dig vid min sida föralltid... jag är glad över att du känner att du kan lita på mig och att jag kan lita på dig. den vänskap vi har kan INGET någonsin ersätta, försvinner du ur mitt liv så bryter jag ihop totalt. Lämna mig aldrig för du är något av det bästa jag har i mitt liv och jag vill att det ska förbli så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera Tack! :)